BloggerAds廣告

2013年2月15日 星期五

約翰藍儂-快樂



五歲的時候,媽媽告訴我快樂是人生的關鍵。

上學以後,他們問我長大後的志願夢想是什麼?

我寫下「快樂」。

他們說我沒搞清楚題目,

我告訴他們是他們沒搞清楚人生。

 ----約翰藍儂

When I was 5 years old. my mother always told me that happiness was the key to life.

When I went to school, they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'.

They told me I didn't understand the assignment, and I told them they didn't understand life.

- John Lennon







快樂最重要囉。金剛經說:「過去心不可得,現在心不可得,未來心不可得」

把握現在,不要不開心

沒有留言:

張貼留言